Hírek

Átadták a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt

2010. december 13., 18:18

A több mint 48 milliárd forintos beruházásban a GYSEV teljesen felújította a vonalat. Most, az új menetrend életbe lépésétől a vonatpótló autóbuszok helyett ismét vonatok szállítják az utasokat Szombathely-Szentgotthárd között is.

Átadták a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt

A beruházás 2012 decemberében zárul, akkorra elkészül a soproni aluljáró, és a szombathelyi felüljáró is, és a vasúttársaság 4 villamos motorvonatot is üzembe állít.

A magyar vasút teljes megújítása nem tűr halasztást - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára Bükön, a felújított Sopron-Szentgotthárd vonal avatóján.


Schváb Zoltán - közlekedési helyettes államtitkár, NFM
"A magyar közlekedési kormányzat célkitűzése, hogy 2015-ig 650 milliárd forintnyi beruházást hajtunk végre a magyar vasút érdekében. Lehetőleg minél nagyobb részben uniós forrásból."

A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasúti pályaszakasz rekonstrukcióját 85 %-ban uniós támogatásból végezték el, 48,6 milliárd forint a beruházás összköltsége. A munka 15 hónapig tartott. 300 ember dolgozott a 116 km-es szakaszon.


Homlok Zsolt - ügyvezető igazgató, Savaria 2009 Konzorcium
"Ilyen hosszú vágányzári szakasz még ennyi idő alatt nem épült meg Magyarországon."

A fejlesztésnek köszönhetően nem csak komfortosabb lesz az utazás, hanem gyorsabb is, hiszen az eddigi 60 helyett 120 km-es sebességgel haladhatnak a vonatok. A dízelmozdonyok helyét a villamos vontatás veszi át. A munkálatok még folytatódnak, Sopronban aluljáró lesz, Szombathelyen pedig a terveknek megfelelően megépül a Csaba utcai felüljáró.


Dávid Ilona - elnök-vezérigazgató, GYSEV Zrt.
"2011 tavaszán kezdődik a kivitelezés, és azon leszünk, hogy minél előbb a város és a polgárok kényelmét szolgálhassuk vele."

A teljes beruházás 2012 decemberére készül el. A vasúttársaság azt ígéri, folytatják a fejlesztést. 2015-ig kétvágányúsítják a Győr és Sopron pályaszakaszt.