Hírek

Bringa Akadémia

2016. szeptember 07., 16:24

Az országban elsők között a szombathelyi Gothard-iskolában indult el idén ősszel a Bringa Akadémia programja. Most még csak az ötödikesek, de felmenő rendszerben egyre több felső tagozatos diák hallhat a biztonságos közlekedésről, a kerékpárszerelésről, valamint gyakorolhatja a biciklizést testnevelésórán.

Bringa Akadémia

Szinte teljesen tele van a Gothard Jenő Általános Iskola kerékpártárolója, az ide járó gyerekek közül sokan jönnek reggelente két keréken. Az ötödikesek testnevelésórán újra magukhoz veszik a bringájukat, de mielőtt felülnének rá, megbeszélik tanárukkal a legfontosabb tudnivalókat.

“Kerék, guminyomás, nem kopott-e a gumi, mit kéne még megnézni rajta?”

Fék, csengő, lánc - csak néhány felszerelés, aminek biztosan rendben kell lennie indulás előtt. Erről, és sok más közlekedésbiztonsági kérdésről is szó esik az első Bringa Akadémia-órán.

Kelemen Tibor - testnevelő tanár
“A gyerekek elméleti és gyakorlati  foglalkozások keretében megtanulják a kerékpárkezelési technikákat, találkoznak a KRESZ legfontosabb szabályaival, forgalmi helyzetekkel és annak szabályaival. De ezen túl még karbantartási és túrázási ismeretek is vannak a programban, tehát nagyon széleskörű ismeretekkel ruházza fel a gyerekeket.”

Ebben további öt olyan testnevelőtanár lesz a gothardos gyerekek segítségére, aki részt vett a programhoz kapcsolódó pedagógus-továbbképzésen. Így szervezetten, tanórai keretek között oktatják majd bringás ismeretekre a diákokat, az országban elsők között.

Nagyné Tancsics Ildikó - igazgató, Gothard-iskola
“Célunk a tanulóink kerékpáros közlekedésre nevelésre. Így az idei tanévtől a mindennapos testnevelés keretében, heti egy órában az ötödik évfolyamon bevezetésre kerül ez a program. Ennek a programnak a mozgás, a kerékpáros sport népszerűsítése mellett egy másik célja is van.”

Ez pedig az, hogy a balesetmentes közlekedésre tanítsák a gyerekeket. A program felmenő rendszerben működik majd, jövőre már két évfolyamon folynak majd a Bringa Akadémia órái.