Hírek

Interaktív Szent Márton applikáció

2019. július 18., 21:25

Képkirakó, öltöztető és más gyerekjátékok is szerepelnek a most kifejlesztett mobil applikációban, amely Szent Márton örökségét népszerűsíti az óvodások és az iskolások körében. Az új tartalmat egy óvodában tesztelték.

Interaktív Szent Márton applikáció

A gyerekek maguk kezelik az interaktív panelt a Szent Márton applikáció tesztnapján a Gazdag Erzsi Óvodában.

A kirakós játékban a Mártonhoz kapcsolódó legendák képeinek részeit illesztik össze a kicsik, de van színező és öltöztető program is, amelyben a katonát vagy épp a püspököt látják el ruhával és kiegészítőkkel az óvodások. Mindezt a nemrég kifejlesztett applikációban próbálgatják most. A részleteket a tervező, Kassai Ferenc grafikus ismertette.

“Ez a játék ez nemcsak erre a felületre fog elkészülni, hanem minden felületre, tehát telefonra is, a tabletre, a laptopra”

Pásztorbot, kereszt, liba és más szimbólumok is szerepelnek abban a 21. századi infokommunikációs eszközökre készült alkalmazásban, amely egy nemzetközi projekt egyik fontos eleme.

Szakály Szabolcs - osztályvezető, Városfejlesztési Kabinet
“Azt szeretnénk, hogy a jövőben a gyermekek minél többet kaphassanak Szent Mártonból, minél korábban és minél mélyebb tartalmakat tudjanak megismerni városunk híres szülöttéről, hogy aztán a jövőben a családjaikkal adott esetben kipróbálva ellátogassanak például a Szent Márton Látogatóközpontba, vagy egyéb más olyan helyszínekre, ahol Szent Márton életével kapcsolatos tradíciókkal, hagyományokkal meg tudnak ismerkedni.”

A szombathelyi önkormányzat - három másik ország partnerintézményével közösen - igyekszik megújítani, a kor igényeihez szabva bemutatni a Szent Mártonhoz kapcsolódó értékeket és kulturális örökséget.

“Hogy Szent Márton Szombathelyen született, ezek a gyerekek erre fognak emlékezni egész életükben, úgy gondolom”

Így foglalta össze Puskás Tivadar polgármester a most készülő applikáció hasznát, amely hamarosan minden alkalmazásboltban elérhető lesz.