Hírek

Itthonról Otthonra

2019. június 27., 13:53

Ismeretterjesztő kampánnyal népszerűsíti az Agrárkamara a hazai gazdálkodók és üzemek termékeit. Eddig mintegy 6 ezer óvodásnak és iskolásnak tartottak előadást és szerveztek látogatást helyi termelőknél. Szombathelyen az Élelmiszeripari Szakközépiskola tanműhelyében fogadták az óvodásokat.

Itthonról Otthonra

Képzeljétek el, hogy amik itt, vagy azon a településen készülnek, ahol ti laktok, azokat úgy hívják, hogy helyi termék. 01:02

Szombathelyi és körmendi óvodásokkal beszélget a mezőgazdaság sokszínűségéről az agrárkamara munkatársa. 2 éve indították útjára programjukat: tanév közben az általános- és középiskolásoknak tartanak ismeretterjesztő fórumot, nyáron pedig az óvodás korosztálynak szerveznek üzemlátogatást, kóstoltatást.

Süle Katalin elnökségi szóvivő, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A gyerekeknek a szemléletét már most úgy kell formálni, hogy felnőve tudatos vásárlók legyenek, tudják azt, hogy mi a helyi termék, tudják, hogy mik a magyar termékek, tudják, hogy a magyar élelmiszer-előállítás milyen szigorú rendszerben működik, össze tudják kapcsolni a mezőgazdaságot és az élelmiszergazdaságot, és egyáltalán fontosnak tartjuk, hogy a helyi értékeket, ezáltal a helyi élelmiszereket is ismerjék. 06:42

A gyerekek lekváros falatkákat, süteményeket kóstolhattak, amelyek az Élelmiszeripari Szakközépiskola tanműhelyében készültek.

Horváth Attila
Most mit tanultál itt a mai napon, azt elmondod nekem? - Igen. Azt tanultam, hogy a cédulán megnézzük a boltban, hogy hazai termék vagy nem. 09:01

Az óvodások a tanműhelyben azt is megnézhették, hogyan készül a perec, a kifli és a pogácsa. Az iskola kizárólag magyar alapanyagokat használ.

Szalai Tamás szakmai igazgatóhelyettes, Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Hazai üzemektől szerezük be a nyersanyagokat, közbeszerzéssel, és minden áldott alkalommal kéthetente rendeljük a nyersanyagokat és azt megkapjuk a cégektől. 19:13

Az agrárkamara az Itthonról Otthonra programmal azt szeretné elérni, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel és bizalommal vásárolják a hazai élelmiszeripar termékeit - ezzel is támogatva a gazdálkodókat.