MNB
MNB - 2

Hírek

Kódolás órája

2016. december 06., 15:25

Miként kelhet át egy kis béka a forgalmas úttesten anélkül, hogy elgázolnák az autók – többek között erre írtak egy egyszerű számítógépes programot a kisdiákok a „kódolás órája.” elnevezésű rendezvénysorozat keretében. A világ 180 országában tartják decemberben a kódolás óráját, amelyhez Magyarország és természetesen Szombathely is csatlakozott.

Kódolás órája

"Itt láthatjátok, hogy van sok vezérlés, parancs. Nincs más dolgotok, behúzzátok középre, az ott fog maradni."

Ebben a szombathelyi programozó iskolában egy hét alatt 300 általános diákot fogadnak egy-egy órára, hogy megismertessék a gyerekeket a kódolás alapjaival. Így csatlakoztak az úgynevezett „Kódolás Órája” kezdeményezéshez.

Fonyó Szabolcs vezető, Logiscool Szombathelyi Oktatóközpont
Ma a digitális világban élünk, abszolút körülvesznek ezek az eszközök minket. Gyermekeink készségszinten használják az okostelefont, a tabletet. Ők azonban csak digitális olvasóként vesznek részt ebben a történetben. Mi nagyon szeretnénk megmutatni a másik oldalát az éremnek: hogyan kell digitálisan írni, hogyan kell programozni.

"Megint a széléhez ér, megfordul, és jobbra-balra nézhet."

A gyerekek játékos formában, élményalapú módszerrel sajátíthatják el a digitális írástudás, azaz a kódolás alapjait.

Bukits Gergő tanuló, Reményik Sándor Evangélikus Általános Iskola
Játékot kellett csinálni, hogy a békával át kell jutni a másik oldalra, hogy nehogy elüsse az adott jármű.

A kódolás elsajátítása a logikus gondolkodás kialakítását is segíti, ami előnyt jelenthet a tanulásban és később a munkaerőpiacon is.

Németh Zsolt vezető, Logiscool Szombathelyi Oktatóközpont
A számítógép nem csak játék. Tulajdonképpen ez az egyik nagyon fontos, amit erről tudni kell. Valóban a programozással egy algoritmikus, logikus gondolkodást tanulnak meg a gyerekek, kreativitásukat használják, fejlesztik. Nem mindenkiből lesz programozó, nem is az a cél.

Decemberben a világ 180 országában tartják meg a Kódolás óráját. A cél, hogy a fiatalok ízelítőt kapjanak a programozás alapjaiból, és ne csak passzív felhasználói legyenek a digitális nyelvnek, hanem digitális írástudókká is váljanak.