
A 12 kérdésből álló konzultációs ívet a .hu oldalon lehet kitölteni. Fogyasztóvédelmi szakemberek javaslatai alapján állították össze a kérdéssort, olyan életszerű témák és problémák jelennek meg benne, amelyekkel munkájuk során leggyakrabban találkoznak. A bolti akciókkal kapcsolatos visszaélések mellett az online kereskedelem buktatóival is foglalkozik a konzultáció. Mindannyian találkoztunk már interneten rendelt, silány minőségű áruval, és gyakran előfordul az is, hogy nem a kiválasztott termék érkezett meg hozzánk - mondta el példaként a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője.
Palóc André - szóvivő, Nemzetgazdasági Minisztérium
Ezekkel az online piacterekkel több probléma szokott felmerülni: hibás teljesítés, a garancia érvényesítése, hogy visszakapjuk-e a pénzünket, beszéljünk világosan.
Palóc André azt is hozzátette: a harmadik országbéli gyártókkal és forgalmazókkal szemben nehezebben érvényesíthetők a fogyasztói jogok. A konzultáció foglalkozik a légi utazással is, ezen belül a repülőjárat-késésekkel, törlésekkel, az utastájékoztatással, valamint a poggyászkezelés visszásságaival.
Palóc André - szóvivő, Nemzetgazdasági Minisztérium
Tervezünk egy szigorúbb szabályozást. Tudjuk, hogy nincs tökéletes szabályozás, nem állítjuk, hogy innentől kezdve nem lesz visszaélés, de mindent meg fogunk tenni, hogy ne érje meg a visszaélés, és ha mégis megtörténik, akkora bírság legyen, amekkorát csak lehet nekik adni.
A konzultáció célja, hogy a kormány teljes képet kapjon a vásárlók véleményéről. A válaszok tükrében alkotják meg az új szabályokat a parlament őszi ülésszakában, épp ezért fontos, hogy minél többen kitöltsék a kérdőívet. Erre május 23-ig van lehetőség.