Hírek

Kreatív gondolkodás fejlesztése a hét kiemelt témája a Savaria Egyetemi Központban

2017. december 06., 16:15

A Pedagógiai és Pszichológiai Intézet ad otthont annak a nemzetközi projektnek, melynek célja a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztése művészeti tevékenységek bevonásával.

Görögország, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, valamint Törökország hét intézménye kapcsolódik össze abban az Erasmus+ programban megvalósuló projektben, mely a kritikai gondolkodást fejlesztő tréninggyakorlatokkal ismerteti meg a résztvevőket.

Ayse Demirel - középiskolai tanár
"A projekt a speciális nevelési igényű gyermekeket állítja középpontba. Olyan tevékenységeket valósít meg, mely segíti a zárkózott, viselkedészavaros gyermekek fejlesztését, vagy az iskolai és társadalmi integrációt."

A projekt során minden partner-országban találkozókat szerveznek, ahol a résztvevők megismerik a jó gyakorlatokat és a helyi oktatási-nevelési sajátosságokat. A programsorozat ünnepélyes megnyitóval elindított szombathelyi állomásán a magyar oktatás lehetőségeiről kapnak tájékoztatást a pedagógusok, mely például a főpályázó Törökország számára jelent jó alkalmat az európai módszerek elsajátítására.

Némethné Tóth Ágnes - egyetemi docens, ELTE-SEK Pedagógiai- és Pszichológiai Intézet
"Sajátos nevelési igényű tanulóknak külön fenntartott intézmények Magyarországon nem jönnek létre, itt az integráció, az inkluzív nevelés, ami megvalósul 2004 óta. Törökországban erre még csak kezdeményezések vannak, így tehát azt gondolom, hogy a nálunk felhalmozódott tudás megosztható, Törökországban is."

A projekt résztvevői a szombathelyi egyetem oktatóinak vezetésével egy harminc órás angol nyelvű pedagógiai tréningen vesznek részt. Az itt megszerzett ismereteket a saját intézményeikben beépítik napi munkájukba.