MNB
MNB - 2

Hírek

Szociális foglalkoztatásra nyertek pénzt

2011. március 23., 16:44

A szociális foglalkoztatók számára ad előrelépési lehetőséget a Regionális Humán Innováció Kft. A cég 5 és fél millió forintot nyert egy pályázaton, melynek célja, hogy segítse az elősorban hátrányos helyzetűeket, szenvedélybetegeket foglalkoztató szervezetek piacra jutását.

Szociális foglalkoztatásra nyertek pénzt

Eddig 25 intézmény számára szerveztek műhelytalálkozót, közülük 10 szervezetnél végeznek különböző fejlesztéseket a következő hónapokban.

 

Szombathelyről  3 intézmény, a Savaria Rehab-Team, a Szociális Forrásközpont és a Karitasz is részt vesz a programban. Az elsősorban szenvedélybetegeket foglalkoztató Hársfa-házban ma is nagy erőkkel folyt a munka. Most a tavaszhoz és a húsvéti ünnepkörhöz  kapcsolódó díszeket, használati tárgyakat készítenek a foglalkoztatottak. Mindenki a saját képességeinek megfelelő munkát végez, van aki lábtörlőt készít, mások pedig korsarat fonnak. Ezekből a tárgyakból tavaly mintegy 400 ezer forint gyűlt össze, melyet az alapanyagok beszerzésére fordít az intézmény.

Turi Marietta - intézményvezető, Hársfa-ház
"Különböző vásári alkalmakkor szoktuk értékesíteni a termékeinket az ádventi vásáron, húsvét előtt a tavaszi vásárra szoktunk kimenni pavilonba árusítnai. Részt szoktunk venni a Savaria Történelmi Karnevál öregváros vásárán."


Mostanra már a vásárokon kívül a piacon is tudják értékesteni a termékeiket. A bevételeik növekedését is szolgálhatja a Regionális Humán Innováció Kft. programja, melyről ma tájékoztatták a sajtó képviselőit. A cég abban segít a szervezeteknek, hogyan tudnak piacképes termékeket készíteni, min érdemes változtatniuk.

Horváth Olga - ügyvezető, Regionális Humán Innováció Nonprofit Kft.
"Elkészítjük a szervezetekkel együtt az üzleti tervüket, a picra lépésnek az ütemezését, elhelyezzük a termékeitek, tehát kipróbáljuk hogy értékesíthető a piacon, mindezt személyes illetve elektronikus támogatással."


A végső cél az, hogy a 10 szervezetet egy hálózatba fogják össze és egységes emblémával és csomagolással ellátott termékek kerüljenek a vásárlók elé. A termékfejlesztésre egy pályázatot írtak ki elsősorban főiskolások számára, akiknek a kerámia, textil és wellness termékek csomagolását kell megtevezniük. Az elkészült tárgyakat egy országos bemutatón ismertetnék meg az emberekkel.