Hírek

Tudatosabbak a fogyasztók, ezt tapasztalja a hatóság

2014. augusztus 28., 16:50

Többen fogalmaznak meg írásbeli panaszt, és már a külföldi cégekkel szemben is bátrabban élnek jogaikkal a vásárlók - erről számoltak be sajtótjákoztatójukon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Vas Megyei Kormányhivatal munkatársai. A nyári ellenőrzések eredményeiről is szó esett.

Tudatosabbak a fogyasztók, ezt tapasztalja a hatóság

A fogyasztó egészségének és biztonságának védelme mellett a vásárlók tudatos magatartásra nevelése a hatóság legfontosabb feladata - kezdte a sajtótájékoztatót Harangozó Bertalan kormánymegbízott. 2011 óta elérhető azon cégek listája, amelyeknél nem talált kifogásolnivalót a fogyasztóvédelem.

Pintér István - főigazgató, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
"Én csak bátorítani tudom a vállalkozásokat, hogy ezzel már pályázhatnak a Fogyasztóbarát Tanúsítási Programra, amelyet két évre kaphatnak meg, ez egy védjegy, amit az üzletkülsőn helyezhetnek el. Két évre az átfogó ellenőrzés alól mentesülnek."

Eddig több mint 2300 vállalkozás került fel a pozitív listára, köztük 77 Vas megyei cég van. A sajtótájékoztatón hatan vették át az erről szóló oklevelet.

Sipos Gábor - ügyvezető, Sipos Autóház Kft.
"41 éve vagyok vállalkozó, és korábban is kísérték a munkámat hasonló elismerések, ennek is nagyon tudok örülni."

Az idegenforgalmi főszezonban 56 ellenőrzést végzett a megyei fogyasztóvédelmi hatóság, vendéglátóhelyeken, taxitársaságoknál, fürdőkben tartottak próbavásárlást. 40 százalékuknál találtak kifogásolnivalót.

Szilágyi Ildikó - felügyelőség-vezető, Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi-Felügyelősége
"Ez a 40 százalékos arány nem sok, előző években is hasonló tendencia volt, ezek nem takarnak súlyos hiányosságokat, tehát kedvező a kép. Jellemzően az árfeltüntetési hiányosság volt, amit sok esetben a vállalkozások már ott a helyszínen kijavítottak."

Idén eddig 124 írásos bejelentés érkezett a megyei hatósághoz, ez több, mint tavaly. Jellemzően szavatossági időkkel, közüzemi számlákkal, webáruházakkal, árubemutatókkal kapcsolatban panaszkodtak a fogyasztók, akik egyre bátrabban kiállnak jogaik mellett. Megduplázódott a külföldi cégekkel szembeni kifogások száma is. A határon átnyúló jogi vitákban az Európai Fogyasztói Központ nyújt segítséget.