Hírek

233 millió forintból 21. századi természettudományos labor épült a Bolyai-iskolában

2015. október 21., 17:08

Az új létesítményben 12 Vas megyei iskola tanulói végezhetnek rendszeresen kísérleteket. Az európai uniós projekt zárórendezvényét ma tartották a helyszínen.

233 millió forintból 21. századi természettudományos labor épült a Bolyai-iskolában

Közel két évvel ezelőtt kezdődött, és most zárult le a Kíváncsi természet  címet viselő európai uniós projekt, amelynek köszönhetően több mint 233 millió forintból komoly módszertani és eszközfejlesztést hajhatott  végre a Bolyai-iskola. Az ennek keretében megépült 21. századi természettudományos labort már használják a gyerekek.

Papp Tibor - igazgató, projektmenedzser
“Bár fizikailag a Bolyaiban van, ez valójában tizenkét iskola laboratóriuma, és hát a fenntartási időszakban is várjuk továbbra is a diákokat. Mintegy ötven alkalommal naponta hat kísérletet végezhettek el a diákok.”

A beruházásnak más hozadéka is lett. Elindult egy szakmai építkezés a természettudományos munkaközösségen belül, amelynek várhatóan nemcsak az iskolára, de a  városra és akár a megyére is hosszú távú hatása lesz.

Károly Frigyes - nyugalmazott igazgató, Bolyai-iskola
“Minden iskolában a legfontosabb eszköz az a humán erőforrás,vagyis a jó tanár. Most nálunk sikerült a jó tanárokhoz jó infrastruktúrát is teremteni, és egy nagyon jó szakmai együttműködést a környező tizenegy partneriskolával.”

A laboratórium rendelkezik a legalapvetőbb felszerelésekkel és vegyszerekkel, ugyanakkor megtalálhatóak itt a tudomány világában is újdonságnak számító digitális mikroszkópok, DNS-futtatók és más, számítógépekkel is összeköthető műszerek.

Baranyai József laborvezető
“Az Öveges program nemcsak az eszközökről szól, hanem egy újfajta gondolkodásról is, egy módszertani újdonságról. A tudományos gondolkodásnak a kialakítása gyakorlatilag tízéves kortól tizennyolc éves korig, tehát az ötödik osztálytól a tizenkettedik osztályig szól.”

A cél az, hogy minél több gyermekben alakuljon ki a természet iránti kíváncsiság, és lehetőségük legyen saját tapasztalatok szerzésére. Akár a mozgásukban korlátozott diákoknak is, hiszen az iskola, illetve a labor teljesen akadálymentes.