
A GySEV Zrt. uniós és állami támogatással, több mint százmillió forintból újította fel a szombathelyi állomásépület 1901-ben átadott, régóta nem használt részét. Itt alakították ki az új típusú kormányablakot, amely az egyablakos ügyintézés helyszíne, és a szolgáltató állam szép példája - mondta el köszöntőjében Puskás Tivadar polgármester.
"Nagyon fontos az, hogy a közigazgatás közel kerüljön az emberekhez."
Vas megyében ez a hatodik, Szombathelyen a harmadik kormányablak. 265 féle ügykörben fordulhatnak segítségért az állampolgárok. A kormányablakok egyre ismertebbek és népszerűbbek a állampolgárok körében, tavaly már 1,8 millió ügyfél és közel kétmillió ügy fordult meg a kormányablakokban. A legnépszerűbbek a családtámogatási ügyek. A kormányablakok kiépítésének folyamata épp a felénél tart Vas megyében.
Harangozó Bertalan - kormánymegbízott
"Megfogalmazódott Vas megyére egy 12 kormányablakos koncepció, valamennyi járásszékhelyen, valamennyi kirendeltségén a járásnak."
A vasútállomáson kialakított kormányablak különlegessége, hogy az utazóknak nem kell a városba buszozniuk, itt helyben elintézhetik hivatalos ügyeiket.
Ungvári Csaba - vezérigazgató helyettes, GySEV Zrt.
"Azt gondoljuk, hogy az utasainknak ez egy szolgáltatási színvonalemelkedést jelent, hiszen a kormányhivatalhoz kapcsolódó ügyeit az állomáson gyorsan, az utazás közben is intézni tudja."
Szombathelyen további egy kormányablakot nyitnak meg a Bejczy utcai okmányiroda helyén, a tervek szerint ebben az évben.





























