
Közel egy éve diszpécser dolgozik a Váci Mihály utcai rendelőben. A sűrűn érkező hívások akadályozták az ellátást, ezért az orvos-beteg kommunikációba egy egészségügyi végzettségű munkatárs kapcsolódott be, aki olyan kérdésekben segít, mint a rendszeresen szedett gyógyszerek felíratása, a rendelési idő, vagy a beutalók és táppénzes papír kiadása. Az itt dolgozó öt háziorvos válláról nagy terhet vesz le a szolgálat.
Kis Gergely - háziorvos
"Rengetegszer volt olyan, hogy egy beteg bent ült, és meg kellett szakítani a mondandót, ez nem jó sem a betegnek, sem az orvosnak, ilyen szempontl sok terhet levesz a vállunkról ez az új rendszer."
Öt hónapon keresztül vizsgálták a rendszer működését, a tapasztalatok pozitívak - hangzott el a Szombathelyi Televízió közéleti magazinműsorában.
Kecskés László - elnök, egészségügyi bizottság
"Huszonötezres betegforgalom mellett 8000 telefonhívás érkezett, ez 30 százalék körüli, ami jelentős terhet vett le a háziorvosoknak a válláról."
A rendelőben megfordult betegek egy kérdőívet is kitöltöttek, az eredményekből az látszik, hogy 73 százalékuk igénybe vette a diszpécser szolgálatot, legtöbbjük receptíratás miatt. A közgyűlés úgy döntött, júliustól a Kiskar és a Szűrcsapó utcai rendelőkben is bevezetik a betegirányító rendszert, e hó végén kezdődik a munkaállomás kialakítása.
Vigné Horváth Ilona - igazgató, Szombathelyi GESZ
"A Kiskar utcai rendelőben a volt kartonozó helyiséget, ami most raktárként üzemel, alakítjuk át. A Szűrcsapó utcai rendelőben a váróból tudunk kialakítani egy betegirányító pultot."
A kiépítés és a fenntartás költsége fél évre nagyjából kétmillió forint rendelőnként. Hosszú távú cél a betegirányító rendszer kialakítása a Szent Márton utcai és a Rumi úti rendelőkben is.