
Ma már csak a forgalmat akadályozzák az egykori, rossz állapotba lévő határátkelő-épületek. Az osztrák oldalon már bontják őket, és néhány héten belül a magyar kormány elé kerül az az előterjesztés, amely nálunk is megteremti ennek a pénzügyi és jogi feltételeit.
Csütörtökön Kismartonban folytatódtak a tavaly januárban megkezdett tárgyalások Hans Nissel, burgenlandi tartmányfőnökkel, aki (3:03-tól) örömét fejezte ki, hogy az első világháború kitörésének 100. és a vasfüggöny lebontásának 25. évfordulóján dönthetnek az utolsó határok megszüntetéséről.
A találkozón elhangzott: egész Európában modellértékű, átfogó közlekedésfejlesztési koncepciót dolgoznak ki.
Hende Csaba, honvédelmi miniszter, Szombathely országgyűlési képviselője
„Nagyon fontos nekünk, hogy a Vasfüggöny mentén a kerékpárút idén szeptemberre teljes egészében elkészül, de legalább ilyen fontos, hogy a jelenlegi 30 osztrák-magyar határátkelési pontot meg szeretnénk duplázni a következő hét éveben”
Ez azt jelenti, hogy hat kilométerenként lesz majd átkelési pont az osztrák határon. A projekt keretében visszaállítanák a Felsőőrt Szombathellyel összekötő vasútvonalat, a B61-es utat, és rácsatlakoztatnák az M8-as utat az osztrák autópályára. Szent Márton születésének 1700. évfordulójára is együtt készül majd a két ország.
Puskás Tivadar polgármester
„A Borostyánkő út miatt lett Szombathely olyan nagy város, mint amekkora lett. Szombathely számára a vasút, az út, a közlekedés nagyon fontos. Nagyon fontos Szent Márton. Emlegettük az imént. Szent Márton Burgenland védőszentje is egyébként”
A fejlesztéseket európai uniós támogatással valósítanák meg 2020-ig.





























