Hírek

Duális képzés

2014. június 12., 15:17

A hátrányos helyzetű fiatalok jobb teljesítményre ösztönzése, munkaerőpiaci esélyeik növelése volt a célja annak a két éves magyar-osztrák programnak, amely 36 millió forint pályázati támogatással valósult meg. Szerdán tartották a záró konferenciát.

Duális képzés

A szakképzésben résztvevő tanulók közel 17 százaléka minősül hátrányos helyzetűnek. Családi problémákkal, magatartási zavarral, tanulási nehézségekkel küzdenek, ami negatív hatással van az iskolai teljesítményükre. Közülük minden negyedik lemorzsolódik, nem fejezi be tanulmányait. Az oktatási intézményekben nincs meg a módszertani háttér, amivel ezen a helyzeten javítani tudnának – hangzott el a konferencián. A most záruló program éppen ezt hivatott pótolni.

Bálint András - ügyvezető, Savaria Szakképzés-fejlesztési Kft.
"Együtt tudtunk működni azokkal a cégekkel, nagyvállalatokkal, amelyeknek a mérnökei a duális szakképzésben gyakorlati képzésben fogadják a tanulókat. Ezek a szakmai oktatók olyan háttérszolgáltatással fogadták a fiatalokat, hogy ne legyenek iskolaelhagyók, pályaelhagyók, tehát egy folyamatos mentorálás valósult meg."

A mentor programban 20 hátrányos helyzetű fiatal kapott életvezetési tanácsokat, lelki segítséget. Az volt a cél, hogy javuljon a motivációjuk. Felkészítették őket arra, ha végeznek az iskolával, meg tudják állni a helyüket a munka világában.

Nardai Róbert - mentor
"Az ő hozzáállásuk eleinte tartózkodó volt, de igyekeztünk úgy hozzáállni, mint partner, hogy őszinték legyenek. Az egésznek ez a lényege, az őszinteség, hogy meg tudjuk beszélni a problémákat, mert így tudunk segíteni, tanácsot adni."

A határon átnyúló együttműködés keretében tréningeket tartottak a munkáltatók, gyakorlati oktatók és pedagógusok részére arról, hogyan kezeljék a hátrányos helyzetű tanulókat. Továbbá áttekintették az osztrák szakképzési rendszert annak érdekében, hogy a pozitív elemeket átültethessék a magyar gyakorlatba.