
Szerdán már kora reggel lezárták a Széll Kálmán utca érintett szakaszát, nagyméretű daru és tréler foglalta el az úttestet.
A szállítást még múlt csütörtökön készítették elő, akkor egy ideiglenes sínpályát építettek a szakemberek, hogy az udvarról a kapualjba navigálhassák a mozdonyt. A MÁV Gépgyár 1905-ben kezdett hozzá a 490-es sorozatú, keskenynyomtávú, szertartályos gőzmozdony gyártásához. 1950-ig 21 féle változatban összesen 142 darab készült el belőle. Ez a példány a sorozat első darabja, 1942-ben állt munkába Marosvásárhelyen, majd az ötvenes években egy Tapolca környéki kőbányában szolgált. Szénnel és fával fűtötték, alkalmas volt személy- és tehervonatok továbbítására is - akár 35 km/h sebességgel. Végül Szombathelyen újították fel és a MÁV-igazgatóság udvarán állították ki. Ez a típus több hazai kisvasúton ma is szolgál.
Erős hevederekkel daru emelte a magasba a 17 tonnás monstrumot, majd lassan a trélerre fordította. A műveletet sokan az ablakokból, még többen a járdáról figyelték és meg is örökítették.
A gőzös Celldömölkre, a Kemenes Vulkán Park melletti Vasparipa Játszóparkba került, ezentúl az ottani látogatóknak nyújt múltidéző élményt.




























