Hírek

Fogyasztóvédelmi fórumra hívta az érdeklődőket a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

2021. november 24., 19:01

Vállalkozókat és magánszemélyeket tájékoztattak az aktualitás jogi lehetőségekről, határon átnyúló vitarendezésről, illetve a békéltető testületek jelenlegi működéséről. A fórum online formában is elérhető.

 

Fogyasztóvédelmi fórumra hívta az érdeklődőket a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Ezzel a kisfilmmel hívta fel figyelmet a kormányhivatal előadója a Fogyasztóvédelem humoros és könnyen érthető online tájékoztatóira. Dosztánné Császár Eszter osztályvezető az aktuális kérdésekről, az ellenőrzések gyakorlatáról számolt be. Újdonságok is szóba kerültek.

Dosztánné Császár Eszter - osztályvezető - VMK Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztálya
“Idén új vizsgálatként került bevezetésre a fenntarthatósággal kapcsolatos kereskedelmi gyakorlatok, az úgynevezett zöld állítások ellenőrzése.”

Olaszországi nyaralást hozott példaként az Innovációs és Technológiai Minisztérium Európai Fogyasztóvédelmi Központjának igazgatója. Kriesch Attila a külföldi utazási irodákkal, autóbérléssel, repülőjegy vásárlással és egyéb, nemzetközi határokon átívelő problémák bemutatva hívta fel a figyelmet arra, hogy van segítség.

Kriesch Attila - igazgató, Innovációs és Technológiai Minisztérium Európai Fogyasztóvédelmi Központja
“Mindenki bárhonnan rendelhet, és komoly kérdéseket vet föl, mit tehetünk, ha nem beszélünk idegen nyelvet, nem ismerjük a másik ország jogi szabályait, mit tehetünk, ha a külföldi vállalkozás figyelmen kívül hagyja a panaszunkat.”

Amikor pedig minden kötél szakad, jöhet a Békéltető testület. Az új fogyasztóvédelmi jogszabályok bevezetésének tapasztalatairól beszélt az elnök.

Kövesdi Zoltán - elnök - VMKIK - Vas Megyei Békéltető Testület
“A Békéltető Testületnek az a feladata, hogy a konkrét jogvitában, tehát amikor egy magánszemély és egy cég, vállalkozás, eladó, vagy internetes szolgáltató közt kialakul egy vita, azt mi eldöntsük, tehát egyedi, érdemi ügyintézés van.”

A programokat a legújabb jogszabályok és a leggyakoribb kérdések alapján szervezték meg. A cél a vállalkozások informálása.

Takács Tamás - gazdaságfejlesztési koordinátor - Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
“Tisztában legyenek azzal, hogy a fogyasztók mivel, milyen panaszokkal, hová, hogyan fordulhatnak hozzájuk, hogyan kell a panasz ügyintézést végezni, és egyáltalán, hogy tudják a legjobban kiszolgálni a fogyasztókat.”

A Fogyasztóvédelmi fórumon megosztott információkat az érdeklődők megtalálhatják a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara youtube csatornáján.