Hírek

Gyógypedagógiai intézmények tanévnyitó szakmai tanácskozása

2011. október 04., 19:27

A bizonytalan életkörülmények, az elégtelen családi kapcsolatok és az alaposabb egészségügyi szűrések következményeként egyre több speciális nevelési igényű gyerek kerül be az oktatási rendszerbe. Vas megyében három intézmény foglalkozik velük elkülönítve, a legtöbb iskolában egészséges társaik közé integrálva nevelik őket.

Gyógypedagógiai intézmények tanévnyitó szakmai tanácskozása

Iskolai, óvodai vagy éppen logopédiai ellátástuk révén közel ezer gyerek tartozik a szombathelyi Aranyhíd Központ hatókörébe ebben a tanévben. Ők mindannyian speciális nevelési idényűek. Ez az intézmény a három közül az egyik, amely a megyében szegregáltan, azaz elkülönítve foglalkozik velük.

Még nem lehet tudni, hogy az új oktatási rendszerben hol lesz a helye a gyógypedagógiai ágazatnak - hangzott el a mai szakmai megbeszélésen, amelyre neves előadót is hívtak.

Horváth Róbert - igazgató, Aranyhíd Központ
"Rendkívül sok a bizonytalanság ma a közoktatásban. Változás előtt állunk, és senki nem tud róla konkrétumot mondani. Úgy gondoltuk a leghasznosabb az, ha a professzor asszony egy kicsit a lelkünket erősíti."

"Hogy jól érezd magad, hogy a környezeteddel harmóniába kerülhetsz."

Bagdy Emőke pszichológus szerint nagyon fontos, hogy a speciális nevelési igényű gyerekekkel foglalkozó pedagógusok lelkileg egészségesek, kiegyensúlyozottak legyenek, tudják kezelni a stresszt és a konfliktusokat, elkerüljék a kiégést.

Prof. dr. Bagdy Emőke - klinikai szakpszichológus
"A speciális nevelési igény ma alapvetően annyira átszövi a pedagógiai munkát, hogy mind tudjuk, ez mekkora megterhelést jelent a pedagógusok számára. Hiszen a pedagógusnak a személyiség a munkaeszköze."

A szakember szerint a kihívásokból és a konfliktusokból építkezni kell. Előadásában a jó kedélyállapot megőrzését, az energiatartalékok feltöltését szolgáló módszereket osztott meg a nagyszámú hallgatósággal.