
Önfeledt nevetés, sok játék. Így ismerkedtek az iskolával az óvodások, miközben festettek, rajzoltak és még a görkorizást is kipróbálhatták a nyílt nap alkalmával a Simon-iskolában. A csöppségek arcán az izgatottság, a szülőkén, inkább a választás miatti gondterheltség látszik. A döntés nem könnyű, mert az iskolák egyre színesebb kínálattal, délutáni foglalkozásokkal várják az új diákokat.
Horváth Krisztián
“Nagyon nagy dilemmákon mentünk keresztül a feleségemmel, hogy milyen iskolát válasszunk, hiszen nem olyan egyszerű, mint amilyennek az kitűnik. Mind a nyelv ismeret, mind a sport ismeret, ezek voltak számunkra fontosak. ”
A tanítónéni azt tanácsolja, a szülők szánjanak időt arra, hogy megtalálják gyermeküknek a leginkább megfelelő oktatási intézményt.
Mónosné Döbör Cecília - tanító-Neumann ános Általános Iskola
“Nézzenek több iskolát meg, menjenek be, hogy milyen a légköre, milyen illatok vannak, nagyon fontos, milyen színek vannak. Hogy mosolyog a tanító néni, hogy szól és lehet, hogy olyan mondatokat vesznek észre a kis gyerekek, amit mi szülők észre sem veszünk.”
Az iskolába kerülő gyerekek leterheltsége hirtelen nő meg. A kötetlen óvodai foglalkozások után heti 25 tanórája lesz egy elsős diáknak.
Az egyik legfontosabb dolog, hogy ezt az átállást tegyük könnyebbé, gördülékenyebbé a gyerek számára. Ezt akár otthon is elősegíthetjük, játékos foglalkozásokkal.
Raáb Krisztina -Gyógypedagógus
Fontos a mozgás, a szabad levegő, a természetben kint, az ének a közös éneklés mondókázás, ritmus fejlődése, hisz a ritmus kell sok mindenhez, a matematikához, a szótagoláshoz.
A legtöbben igyekeznek a gyerekük személyiségének és képességeinek megfelelően iskolát vagy tanító nénit választani. A nyílt napok ebben lehetnek a szülők segítségére.





























