
Csütörtöktől már egyetlen állami ügyintéző felület sem engedi be a felhasználót a régi ügyfélkapus belépéssel. A változás lényege, hogy az állampolgárok biztonságosabban intézhessék ügyeiket, igazodva egy uniós rendelethez, amely az elektronikus azonosítást és az elektronikus aláírást szabályozza.
Jagodits Zsuzsa - kommunikációs vezető, Vas Vármegyei Kormányhivatal
Az állampolgárok adata védelmében volt erre alapvetően szükség. Egyfaktoros azonosítás helyett kétfaktoros azonosítást tesz ez lehetővé. Mit jelent ez a gyakorlatban? A felhasználó azt tapasztalja, hogy a felhasználónév és a jelszó megadását követően most már egy egyedileg generált azonosító megadása is szükséges.
A Digitális Állampolgárság mobilalkalmazás segítségével már felhasználónév és jelszó megadása nélkül, QR kóddal léphetünk be az azonosítást kérő elektronikus ügyintéző felületekre. Az átállás óta már nem lehet online intézkedni Ügyfélkapu Plusz vagy DÁP nélkül, kivéve az .hu oldalt, ahol továbbra is be lehet jelentkezni csak a felhasználónév és a jelszó beírásával, de már csak azért, hogy aztán beállíthassuk az Ügyfélkapu Pluszt.
Jagodits Zsuzsa - kommunikációs vezető, Vas Vármegyei Kormányhivatal
Az .hu továbbra is elérhető, tehát akinek már van létező ügyfélkapu profilja, akkor a váltást az Ügyfélkapu Pluszra azt könnyedén meg tudja tenni. Különösen azok, akik például a DÁB-ra szeretnének regisztrálni, és rendelkeznek aktivált e-személyigazolvánnyal, illetve 2021. június 23-át követően készült el az ő okmányuk, gyakorlatilag a szobájuk kényelméből el fogják tudni ezt intézni.
Ha valaki elakad a folyamatokban, Szombathelyen kettő, vármegye-szerte 12 kormányablak munkatársai segítenek az átállásban. Ezen túl a személyes ügyintézés lehetősége továbbra is fennmarad azoknak, akik bizalmatlanok az online felületekkel szemben, vagy járatlanok az internet világában.