
A Vasi Építészeti Biennálé tablóin ezúttal is lakó- és üdülő, köz- és ipari épületek, belsőépítészeti, táj- és kertészeti alkotások jelennek meg. A megnyitón Takács András, a kamara elnöke arról beszélt, hogy a tervezésben egyre inkább előtérbe kerül a digitalizáció és a környezettudatosság, az újrahasznosított anyagok felhasználása. Az építészek társadalmi felelőssége nagy, hiszen rajtuk is múlik a városok, falvak arculata.
Takács András - elnök, Vas Vármegyei Építész Kamara
"Az építészet nem csupán tégla és habarcs, nem csupán a tervezési folyamatok összessége. Az építészet alapvetően formálja mindennapjainkat, hatással van arra, hogy élünk, hogy dolgozunk."
Az építészet a legmagasabb szintű művészet, amelyben egyesül a szakmai hozzáértés és kreativitás, funkció és esztétikum - mondta köszöntőjében Horváth Attila. Arról is beszélt, hogy a szakmai kitüntetések az igazán nagy elismerések.
Horváth Attila - alpolgármester
"Az igazán komoly elismerés az a díj, amit a szakma, a leghozzáértőbbek ítélnek oda. Annál nagyobb elismerést nem kaphat egy szakember, minthogy a többi, ugyanazon vagy hasonló területen dolgozó szakember elismeri a kiválóságát. A Rauscher Miksa-díj ilyen."
Rauscher Miksa a szombathelyi polgárosodás időszakának egyik legjelentősebb építésze volt. A róla elnevezett, rangos kitüntetést 2013 óta minden évben annak az építésznek ítéli oda a Vas Vármegyei Építész Kamara, aki a legtöbbet tette a kamaráért. Ebben az évben Szabóné Fülöp Ida vette át az elismerést, aki 1967 óta a helyi építőipar aktív résztvevője. Munkája ezer szállal kapcsolódik a megye fejlődéséhez, mintegy 200 épületet tervezett. Megalakulása óta a Vas Vármegyei Építész Kamara tagja jelenleg a Szakmafelügyeleti Bizottság elnöke.
Az ünnepségen Ábrahám Ferenc korábbi elnök megemlékezett a Vas Vármegyei Építész Kamara saját újságjának 20. születésnapjáról. Az ő ötlete és szervező munkája eredményeként jelenhetett meg az első lapszám. A biennálé tablókiállítása január 7-ig tekinthető meg a moziban, majd a vármegye több pontján is bemutatják.




























