
Tavaly szeptembertől osztatlan, kétszakos tanárképzésen vesznek részt a pedagógusi pályára készülők. Ennek egyik fontos eleme, hogy az összefüggő tanítási gyakorlatot a korábbi félévről 1 évre növelték. Így tudnak több tudást, tapasztalatot szerezni a hallgatók. A felsőoktatás teljes pedagógusképzési rendszerének fejlesztésére szükség van. Ennek része az alapképzés színvonalának emelése, kutatások lefolytatása, a problémák feltárása, az eredményeinek beépítése a tanárképzésbe. Ezt a célt szolgálja a program ami a Nyugat-Dunántúlra terjed ki.
Iker János, főigazgató - NYME RPSZK
Olyan szakmai fejlesztéseket készíteni amik kutatásra épülnek. A kutatások alapján létrejött fejlesztések beépülnek a képzésbe. És ezzel együtt megújítani nemcsak a pedagógusképzést, hanem a köznevelési rendszert is.
A Nyugat-magyarországi Egyetem több karán is zajlik pedagógusképzés. A 18 hónapos program eredményeit mindenhol alkalmazzák majd, így Szombathelyen is.
Horváthné Molnár Katalin, elnök-rektorhelyettes, NYME-SEK
Az alapvető és legfontosabb eredmény amiben megtudjuk teremteni az oktatás-kutatás egységét olya mértékű egységét, amit a mindennapokban nem lehet megteremteni. Külön forrásból , célzott kutatásokkal, célzott programfejlesztéssel ezek az eredmények elérhetők. És nagyon reméljük, hogy ezalatt a másfél év alatt ez mindennapi gyakorlattá válik és továbbiakban amikor véget ér a projekt akkor tovább tudjuk ezt folytatni.
A PISA mérések és a kompetencia mérések eredményei szerint a 6., 8., 10. osztályosok harmada nem éri el az alapszintet sem. Kimagasló eredményt elért diákok aránya pedig az OECD országok átlaga alatt van.





























