
Budapest és Pozsony után Szombathely volt a harmadik magyar város, ahol villamossal lehetett utazni. Kuriózumnak számított, hiszen akkoriban az elektromos áram használata sem volt mindennapos. Kezdetben a püspöki palota és a vasútállomás között jártak a kocsik, később több mint három kilométer hosszan épült ki a sínpálya a városban.
Kalocsai Péter - történész
"A dualizmus korában a kiegyezést követően felgyorsul a város fejlődése, és a polgárságnak megjelenik az igénye a város tisztaságára, közművesítésére és a gyors közlekedésre. Addig csak omnibuszok jártak Szombathelyen, és óriási előrelépés volt a villamos közlekedés megteremtése."
Népszerű volt, az emberek hamar megszerették. A '70-es években hétmilliós utasforgalmat bonyolított a villamos. Ennek ellenére 1974-ben megszüntették, felszedték a síneket. Az utolsó villamos kocsi 2007 óta a Smidt Múzeum kertjében várja a nosztalgiázókat.
Keppel Csilla - igazgató, Smidt Múzeum
"A nagyszülők nagy lelkesedéssel beszélnek arról, amikor Szombathelyen mindennapos dolog volt, hogy járt le-föl a villamos. Egyébként itt a Smidt Múzeum előtt is volt egy megállója."
A hónap műtárgyához kapcsolódva régi villamos jegyeket, képeslapokat, lyukasztót és a villamosvezetők téli kesztyűjét is kiállították. Közlekedéstörténeti előadás hangzott el, a gyerekek totót tölthettek ki, és kézműves foglalkozáson vehettek részt.





























