
Vas megyében az országos átlag alatti a fogyasztóvédelmi hatósághoz beérkező panaszok száma. Egyre hatékonyabb a békéltető testület tevékenysége is. Az ide kerülő ügyek száma évről évre növekszik. Tavaly 225 esetben zártak le eredményesen fogyasztók és kereskedők, szolgáltatók közötti vitát.
Kövesdi Zoltán - elnök, Vas Megyei Békéltető testület
“Ezek nagy része bagetell ügy, kisebb jelentőségű értékben: cipők, híradástechnikai termékek, telefonok, illetve kisebb háztartási gépek jogvitái, de előfordult már tízmilliós ügy is nálunk, ezek épületszavatossági, épületfelépítésével elérhető eredmény létrehozására vonatkozó szolgáltatási jogviták.”
Ezidáig azonban a vállakozó nem volt köteles megjelenni a testület előtt, most szigorúbb lett a törvény.
Koszorús László - fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár
“Aki telephellyel és székhellyel rendelkezik a megyén belül, hatvan nap múlva kötelező lesz a békéltető testületi ülésén megjelenni.”
Amennyiben ennek nem tesz eleget, a kis- és középvállalkozó 15-től 500 000 forintig terjedő bírságra számíthat. A multinacionális cégek büntetése pedig akár árbevételük öt százalékát is elérheti.
A találkozón elhangzott: a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság kiemelt feladata, hogy barátságos hatóságot építsen, amely nem a büntetésre, hanem a fogyasztói tudatosság növelésére törekszik. Erre a kampányra 1.2 milliárd forintot fordítanak.
Vizsgálataik, ellenőrzéseik középontjában most olyan termékek állnak, amelyekkel nők és gyerekek kerülnek kapcsolatba, de kiemelt figyelmet fordítanak az egyre elterjedtebb online-kereskedelemre is.





























